Kupując towar online, można się narazić na ryzyko, że towar po otrzymaniu nie będzie odpowiedni. Może się tak stać zwłaszcza w przypadku nabycia produktu z branży elektronicznej, np. słuchawek. Jeśli transakcja została dokonana w sklepach z grupy http://www.couporando.pl/elektronika można mieć pewność, że zwrot towaru i reklamacje będą respektowane.

Kupujący jest chroniony przez prawa konsumenta, które gwarantuje ustawa konsumencka dająca prawo do zwrotu towaru. Jakie masz przywileje, decydując się na zakup produktu? Warto o nich wiedzieć.

Reklamacja słuchawek – zwrot pieniędzy, czy towaru?

Słuchawki warto kupować w znanych, dużych sklepach z elektroniką, jak np. Media Mart, Saturn, czy RTV Euro AGD. Duże brandy mają przeważnie usprawniony ten proces, dzięki czemu klient jest szybko obsłużony. Czego potrzebujesz do reklamacji słuchawek?

  • Paragonu – pamiętaj, że takie sprzęty mają do dwóch lat gwarancji. Warto ten fakt wykorzystać i zwracać zepsute słuchawki w tym czasie. Ksero paragonu to też dobry pomysł, ponieważ paragony z czasem blakną i są nieczytelne.
  • Opakowania – niektóre sklepy wymagają też kartonu, w którym był sprzęt. Pudełko nie powinno być za bardzo zniszczone.
  • Oraz samego sprzętu.

Sprzedawca powinien wypisać dokument, który wysyła do producenta wraz z opisem, co nie działa oraz co się stało. Popularnym problem w tym przypadku jest niedziałająca słuchawka. Przy takich markach jak: Sony, Sennheiser, producent zdecydował się od razu wymieniać na nowe – także klient nie musi czekać na naprawę. Z wypisanym dokumentem o reklamacji za sprzęt możemy od razu udać się do sklepu i nabyć nowe słuchawki. Zdarza się też tak, że możemy wybrać zupełnie inne słuchawki w cenie reklamowanych.

Prawo konsumenta – reklamacja, a prawo konsumenta – zwrot towaru

Należy rozróżnić te dwie kwestie chroniące klientów. Reklamacja to uprawnienie każdego konsumenta w przeciwieństwie do zwrotu, który taki powszechny nie jest. Zareklamować produkt można wtedy, gdy jest on wadliwy lub niewłaściwy. Będzie to uwzględnione, jeśli sklep dowiedzie, że ta niezgodność istniała już z chwilą wydania towaru. Natomiast zwrot towaru to dobra wola sprzedawcy. Można to utożsamić z nieformalnym prawem do namysłu, po którym można wyrób zwrócić i odzyskać zainwestowane pieniądze.

Reklamacje sprzętów kupionych przez Internet

Nowa ustawa konsumencka wprowadzona 24 grudnia 2014r. daje 14 dni na zwrot towaru od momentu jego otrzymania. Jeśli w tym czasie klient zmieni zdanie i zdecyduje się oddać zamówienie, może to zrobić bez konieczności podawania przyczyny. Prawa konsumenta gwarantują m.in. prawo do uzyskania informacji o wzorze formularza odstąpienia od umowy. Przy rezygnowaniu ze słuchawek za ewentualny zwrot towaru będzie musiał zapłacić konsument, jednak będzie miał prawo zażądać zwrotu ceny razem z kosztami dostarczenia. Kupując, zwłaszcza w dużych i znanych markach, konsument może być pewny, że szybko uzyska odpowiedź na reklamację bądź zwrot towaru. Sprawnie działa w tym zakresie Saturn sklep, w którym prawo do zwrotu jest wysoce respektowane i można tę kwestię załatwić od ręki.

Zwrot przecenionego towaru

Z badań PAYBACK Opinion Poll wynika, że nawet 3/4 Polaków dokonuje zakupów w okresach wyprzedaży, chcąc nabyć wymarzone produkty w niższej cenie. Cenną informacją dla takich osób będzie to, że reklamacje takich towarów można składać nawet do dwóch lat od zakupu. Jeśli chodzi o zwrot towaru, konsument i jego prawa w tej kwestii też są chronione. Nabywając przeceniony towar, klient ma również 14 dni, aby w razie czego móc zrezygnować z dalszego posiadania produktu. Co ważne, prawa konsumenta gwarantują mu możliwość rozpakowania, a także wypróbowania słuchawek, które potem można bez problemów oddać.

Zobacz nasz test – zwrot towaru w RTV EURO AGD