1000 spraw – jedna Idea. Historia marki w Polsce
Pierwsi klienci pojawili się w Warszawie, następni – w Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu, Lublinie, Szczecinie, Katowicach, Krakowie, Toruniu i Bydgoszczy. Sieć była wówczas alternatywą dla technologii NMT oferowanej od 1992 roku przez Centertel. Telefony NMT noszono w oddzielnych walizkach i nazywano powszechnie... "szumofonami", nic więc dziwnego, że nowa technologia wprowadzona przez świeżego gracza na rynku przyciągnęła tysiące zainteresowanych. Idea – bo o niej mowa – ruszyła 1 marca 1998 roku i tym samym rozpoczęła drogę do dzisiejszego sukcesu. W samym 1998 roku z usług sieci zaczęło korzystać ponad 50 tysięcy osób. Ich liczba rosła lawinowo, by pod koniec 1999 roku osiągnąć... 600 tysięcy abonentów. Kolejne 150 tysięcy wybrało dostępną od września 1998 roku ofertę bez abonamentu – Idea POP na kartę.
W 2005 roku na skutek rebrandingu nazwę Idea zmieniono na Orange. Marka pod zarządem francuskiego operatora jest obecnie największym dostawcą telefonii komórkowej, a także jednym z największych dostawców internetu.